Projektin tavoite

Projekti pohjautuu Visit Finlandin kansainvälisesti lanseeraamiin, potentiaalisiin matkailutrendeihin ja teemoihin, kuten urheilu- ja liikuntamatkailuun, vesistömatkailuun (Lakeland) sekä kansainvälisen tason matkailuinvestointeihin. Tavoitteena on hakea matkailuun kasvua kansainvälisiltä ja kotimaisilta markkinoilta sekä kasvattaa alueen matkailuinvestointeja. Alueen yritysverkostoa kehitetään muodostamaan yhtenäinen resort-tyyppinen matkailun vetovoimakohde yksittäisten toimintojen sijaan.

 

Projektin toimenpiteet

Projekti jakautuu kolmeen työpakettiin:

TP1: Kasvua matkailuun kv-markkinoilta ja kotimaasta

TP2: Matkailun investoinnit

TP 3: Matkailun verkostot/resort

 

Tulokset

Projektin TP1 tuloksena kehittyy kasvukykyisiä matkailuyrityksiä, tuotteita, ja palveluita sekä yritysverkostoja kansainvälisille ja kotimaisille markkinoille. Projektiin osallistuvien yritysten ymmärrys digitaalisista kanavista kasvaa ja yritysten tuotteet sekä palvelut muutetaan digitaaliseen muotoon ja löytyvät jatkossa eri digitaalisista myyntikanavista. Tavoitteena on, että 10 – 15 yritystä saavat itselleen kestävän kehityksen sertifikaatin. TP2 tuloksena löydetään potentiaaliset investointikohteet (esim. hotelli-investoinnit), toteutetaan investointikohteiden markkinointimateriaalia ja saadaan vähintään yksi laajamittainen investointiprosessi liikkeelle. Tämän lisäksi yritysten tietoisuus eri rahoitusvaihtoehdoista lisääntyy. TP3 tuloksena syntyy matkailukeskittymän edellyttämä yritysverkosto ja toimijayritysten yhteistuotteita, joiden perusteella hahmottuu konkreettiset ensiaskeleet uuden kansainvälisen matkailun resort -tyyppiseen vetovoimakohteen.

Projektin budjetti

EAKR rahoitus 457 025€.

Projektin toteutusaika on 1.9.2020 – 31.12.2022.