Valmennuspäivien ohjelma:

Valmennukseen osallistuville annetaan lyhyet ennakkotehtävät ennen valmennusta: Oman työn analysointi ja Asiakaspalvelu 50+ sekä lukutehtävä “Hyvä asiakaspalvelukokemus riippuu asiakkaan temperamentista”

Keskiviikko 25.11.

13.00 Tervetulokahvit ja -sanat
Leena Lehikoinen, yritysvalmentaja, Business Joensuu Oy

13:15 Osa 1: Hyvän 50+ asiakaspalvelun kulmakivet
Yhteistyön perusteet
Valintakriteerit ja arvostukset
Asiantuntijan/neuvojan toiminnan avainkohdat

14:00 Osa 2: Neuvottelutekniikat ja ratkaisukeskeinen ajattelu
Valmistautuminen (jos mahdollista)
Neuvottelun avaus
Asiakkaan tilanteen ja tarpeiden ymmärtäminen

14:30 Tauko

14:45 Lisätarpeiden aktivointi/kokonaisuuden huomiointi
Ratkaisun esittäminen/toimintasuunnitelma
Mahdollinen hinta/investointikeskustelu

15:30 50+ case-harjoitukset, opit ja sparraus

Torstai 26.11.

12.45 Kahvitarjoilu

13:00 Ennakkotehtävän palautus ja läpikäynti

13:20 Osa 3: Asiakkaan temperamentin huomiointi
Eri temperamenttipiirteiden tunnistaminen
Erilaiset päätöksentekoprofiilit – eri arvostukset
Tavoitetunnetilat

14:30 Tauko

14:45 Erilaisten päätöksentekijöiden huomiointi ja vinkit menestymiseen 50+ asiakaspalvelutilanteessa

15:10 Case-harjoitukset
Sovellusosio
Tehtävät oppien viemiseksi arkeen
Itsearviointi
Onnistumisten jakaminen ryhmässä

Valmentajasta:

Seniorikonsultti Henry Liukko-Sipi on toiminut myynnin ammattilaisena useassa yrityksessä ja projektissa jo 22 vuoden ajan. Hänen erityisosaamistaan on valmentaa myynti- ja asiakaspalvelutiimejä asiakkaan kohtaamiseen itse palvelu- tai neuvottelutilanteessa. Lisäksi Henry korostaa valmennuksessaan tilanteisiin valmistautumisen ja niistä oppimisen tärkeyttä.

Henryn ammattimainen lähestymistapa sekä kokemus monenlaisesta innovaatiotoiminnasta on saanut monet yritykset kehittämään toimintaansa onnistuneesti. Suurempien kansainvälisten yritysten lisäksi Henryllä on runsaasti kokemusta kotimaisten pk-yrityksien asiakaspalvelijoiden ja myyjien valmentamisesta.

Henryllä on erinomainen kyky saada valmennettavansa ymmärtämään asiakaskohtaamisten tärkeimmät osa-alueet ja havainnollistaa, kuinka hyödyntää tilanteissa toiminnallisia tekijöitä, kuten esimerkiksi eri asiakaskuntien profilointia. Henryn käytännönläheinen tapa valmentaa inspiroi reflektoimaan omaa työskentelyä, oppimaan onnistumisista sekä asettamaan tavoitteita aiempien kohtaamisten perusteella kehittyäkseen omalla alallaan tulevaisuudessa.

 

Aika: ke 25.11. klo 13.00-16.00 ja to 26.11. klo 13.00 – 16.00 
Paikka: Joensuun Tiedepuisto (tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin)
Huom! Koronatilanteen jatkuessa valmennus järjestetään etäyhteydellä.

Hinta määräytyy osallistujamäärän mukaan:
1. osallistuja yrityksestä – 140 € ja sitä seuraavat osallistujat samasta yrityksestä 80€/osallistuja. Jos samasta yrityksestä on osallistujia 8 tai sitä enemmän, niin hinta on 600 €.

Pyydämme ilmoittautumiset 16.11. mennessä oheisen linkin kautta (ilmoittautuminen on sitova); https://webropol.com/s/aspa2020

Lisätietoja antaa: Leena Lehikoinen, yritysvalmentaja, Business Joensuu Oy, puh. 050 3503415, leena.lehikoinen@businessjoensuu.fi

Valmennukset ovat osa Karelia-ammattikorkeakoulun ja Business Joensuun Silver Economy – Turning The Silver Tsunami Into A Silver Lining -hanketta. silvereconomy.karelia.fi