Koulutuksessa on neljä valmennusta ja ne toteutetaan webinaareina Google Meet-alustalla. Et tarvitse erillistä ohjelmaa osallistuaksesi, nettiyhteys riittää. Webinaareissa avataan asioita konkreettisesti ja käytännönläheisesti esimerkeillä valotettuna. Valmennuksissa pyritään vuorovaikutteisuuteen.

Valmennuksien aikataulu:

Maanantai 15.2. klo 14.00 – 15.30
Tiistai 23.2. 14.00 – 15.30
Tiistai 2.3. klo 14.00 – 15.30
Keskiviikko 10.3. klo 14.00 – 15.30

Valmennuksien sisällöt:

1. Ilman sisältöä et voi markkinoida netissä

  • Digitaalisen markkinoinnin toimintaperiaatteet
    • Miten digitaalinen markkinointi toimii? Miten asiakasta voi palvella sisällöillä ilman hänen tapaamista? Miten asiakas vakuutetaan jo internetissä?
  • Sosiaalisen median sisällöntuotanto
    • Miten luon mielenkiintoista sisältöä? Miten puhuttelen kohdeyleisöä? mistä löydän mielenkiintoista julkaistavaa? Miten käytän empatiaa sisällöntuotannon ja suunnittelun apuna?

2. Sisällöntuotanto älypuhelimella

  • Markkinointi älypuhelimella kuvatuilla videoilla ja kuvilla
    • Miten yrityksen tunnettuutta voi rakentaa älypuhelintyökalujen varassa?
  • Sisällöntuotanto älypuhelimella
    • Miten älypuhelimella otetaan parempia valokuvia? Miten älypuhelimella kuvataan ja editoidaan yksinkertaisia videota?

3. Kohdenna tarkasti, niin osut paremmin (ja halvemmin)

  • Sosiaalisen median maksettu mainonta ja kohdentaminen
    • Miten teen maksettua mainontaa somekanavissa? Tarkastellaan Facebookin, Instagramin ja LinkedInin maksetun mainonnan työkaluja. Miten tutkin mainonnan tuloksia? Milloin kannattaa mainostaa?

4. Jos yritystäsi ei löydy Googlesta, ei sitä ole olemassa

  • Googlen toimintaperiaatteet
    • Miten hakukone toimii? Miten se liittyy nettisivuihin? Mitä ja miten ihmiset hakevat? Miten hakukone liittyy ihmisen päätöksentekoon?
  • Miten Googlen etusivulle pääsee?
    • Käydään vaihtoehdot pintapuolisesti läpi – hakukoneoptimointi, hakusanamainonta, Google My Business ja karttatulokset
  • Hakukonenäkyvyyden kehittäminen alkaa hakusanatutkimuksesta
    • Perehdytään hakusanoihin – millä sanoilla osallistuvien yritysten sivut pitäisi löytyä?

Kouluttajana toimii markkinointi- ja brändiasiantuntija Joona Kotilainen. Joona on ollut mukana perustamassa viittä yritystä, joista hänellä on päätoimi Markkinointitoimisto Tovari Oy:ssä ja markkinointivastuu Puuartisti Oy:ssä.

Koulutukseen mahtuu 12 ensimmäiseksi ilmoittautunutta, motivoitunutta yrittäjää. Ilmoittautujat sitoutuvat osallistumaan kaikkiin neljään valmennukseen.

Webinaarit tallennetaan ja ne on paikalla olleiden katsottavissa vuoden. Saat siis kaikki vinkit ja opit mukaasi pitkäksi aikaa!

ILMOITTAUDU TÄSTÄ!