- Eritoten kamado-grillien suosio näkyy trendinä myös Google-hauissa. Tähän tarpeeseen tarttuu uusi koko Suomea palveleva Suomen Grillitukku.

Grillaus on hakusanatilastojen valossa noussut entistä suositummaksi kesäharrasteeksi. Google-hakukoneesta haettiin vuoden 2020 aikana huomattavasti kolmea edeltävää vuotta enemmän grillaukseen liittyviä sisältöjä, ohjeita ja reseptejä. Hakumäärät ovat neljän vuoden takaiseen verrattuna miltei kaksinkertaistuneet. Sanan “grillaus” sisältävät vuosittaiset hakumäärät Suomessa (pyöristetty lähimmän sadan tarkkuuteen). Lähde: Google Ads avainsanatyökalu.

2017: 143 300 hakua
2018: 179 200 hakua
2019: 183 000 hakua
2020: 280 300 hakua

Grillivarusteissa vuoden 2020 kesän kysytyimpiin grillimalleihin kuuluivat muunmuassa kamado-tyypin grillit, joka on saviuunin ja hiiligrillin yhdistelmä, jolla voi paistaa myös esimerkiksi ravintolatason pizzaa. Kamado-grillien osalta se on näkynyt vahvana nousuna hakumäärissä. Neljän vuoden takaiseen verrattuna kamado-grillejä on haettu hakukoneesta miltei 4 kertaa enemmän. Sanan “kamado” sisältävät vuosittaiset hakumäärät Suomessa (pyöristetty lähimmän sadan tarkkuuteen). Lähde: Google Ads avainsanatyökalu.

2017: 8 600 hakua
2018: 12 400 hakua
2019: 18 900 hakua
2020: 42 500 hakua

Lisääntynyt kysyntä ja kamado-grillityypin suosio näkyi esimerkiksi Kamado Joe merkkisten grillien saatavuusongelmina Suomessa vuoden 2020 aikana. Tavaraa ei ollut saatavilla täyttämään tarvetta. Nyt näiden ja muiden grillien ja grillausvarusteiden maahantuojaksi ja verkkokauppiaaksi on ryhtynyt Suomen Grillitukku.

Suomen Grillitukku on osa kontiolahtelaisen jauhemaalaukseen, kanavatuotantoon ja sopimusvalmistukseen erikoistuneen FinEq International Oy:n toimintaa. Yrityksen taustalla on joukko intohimoisia grillausharrastajia, jotka ovat kääntäneet mielenkiintonsa grillausta kohtaan liiketoiminnaksi. Omistajajoukon tavoitteena on testata itse kaikki heidän edustamansa tuotemerkit ja tuoda tarjolle Suomen monipuolisin grillivalikoima.

– Myyntityössä omien tuotteiden tunteminen on kaiken lähtökohta. Näihin varusteisiin tutustuminen grillaten ja syöden on töitä parhaasta päästä, naurahtaa Ville Hämäläinen Suomen Grillitukun liiketoimintamallin perusteille.

Suomen Grillitukun pääidea on toimia asiantuntevana kanavana, josta löytyy kaikki tarvittava grillaukseen – kaasugrillit, kamadogrillit, erikoishiilet, savustimet, sähkögrillit, tunnelmatulisijat, pihagrillit, kotagrillit, pizzanpaistotarvikkeet ja grillausvälineet.

– Vuosien aikana syntyneet kansainväliset kontaktit tekivät laajasta grillien maahantuonnin käynnistämisestä mahdollista. Kansainväliset messureissut oman grillimerkin Carelia Grillin edistämiseksi toivat kontakteja ja kokemusta myös muiden valmistajien tuotteista. Nämä bisneskontaktit mahdollistavat maahantuonnin ja edustuksen saamisen, kertoo Hämäläinen.

Käynnistämme Suomen Grillitukun liiketoiminnan nyt internet edellä ja keskitymme Suomen laajuisiin verkkokauppatoimituksiin. Kunhan epidemiatilanne hellittää, tulemme jatkossa avaamaan myös fyysisiä tiloja, joissa grilleihin ja välineisiin voi tutustua tarkemmin.

Info:
Suomen Grillitukku on verkkokauppa, josta löytyy kaikki tarvittava grillaukseen. Suomen Grillitukun taustalla on joukko intohimoisia grillaajia, jotka haluavat jakaa asiantuntemustaan. FinEq International Oy on Kontiolahdella toimiva teollisuusjauhemaalauksiin ja ilmastointikanavatuotantoon ja metallitöihin erikoistunut yritys. Yritys valmistaa itse Carelia Grill -tuotemerkin grillejä ja maahantuo sekä välittää Suomen Grillitukun alla alan premium-brändejä, kuten Kamado Joe, Masterbuilt, Napoleon, Traeger ja Primo.

Suomen Grillitukun verkkokauppa palvelee osoitteessa www.grillitukku.fi

Lisätietoja:
Ville Hämäläinen
050 556 3977
ville.hamalainen@fineq.fi

Lähde: Suomen Grillitukun mediatiedote 25.3.2021
Kuva: Suomen Grillitukku

Rakennetaan yhdessä Joensuun seudun elinkeinoelämän veto- ja pitovoimaa ja sen tunnettuutta! Julkaisemme businessjoensuu.fi:ssä myös yritysten positiivisia uutisia Joensuun seudulta. Lisää uutisia.