Bomban tarina jatkuu – tavoitteena 60.000 kylpyläkäyntiä vuodessa

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa investoi Break Sokos Hotel Bombaan n. 6 miljoonaa euroa. Pääosa investoinnista kohdistuu kylpylän ja sen ravintolan uudistamiseen. Investointi kattaa sekä kiinteistön tekniset työt että liiketoiminnan uudistukset. Kaikki laitteistot on uusittu, mm. vedenkäsittelyjärjestelmät ja muun kylpylän tekniikka.  Liiketoiminnan kannalta yhtä tärkeä on mittava miljöö- ja julkisivu-uudistus, jolla luodaan vahva tunnelma kylpylään ja sulautetaan se saumattomaksi osaksi upeaa Pielisen järvimaisemaa. Investoinnin tavoitteena on Bomban houkuttavuuden lisääminen sekä laatutason nostaminen. Näin on mahdollista saavuttaa tasainen kasvu-ura pitkälle tulevaisuuteen. Aluksi vuositavoitteiksi on asetettu 60.000 kylpyläkäyntiä ja 30.000 yöpymisvuorokautta, mutta nyt tehty investointi mahdollistaa selkeästi laajemman toiminnan.

Aito karjalaisuus, uniikki tarina

Bomban talo karjalaiskylineen on ollut merkittävä osa Pielisen Karjalan matkailukokonaisuutta sen perustamisesta lähtien.  Tarina jatkuu -slogan on valittu uudistuvan Bomban pääviestiksi.  Bombaan kuuluu aito karjalaisuus, ei pelkästään historian vaalimisena, vaan uudistumisena ja karjalaisuuden tuomisena eri tavoin esille. Uusia näkökulmia ammennetaan sekä historiasta että tästä päivästä. Karjalaisuus on tässä paikassa, ihmisissä ja upeassa maisemassa. Viitteitä karjalaisuudesta löytyy mm. puun käytössä ja sisustuselementeissä. Uudessa kylpylässä maiseman tieltä on purettu rakenteita ja se avautuu esteettömästi kylpylään ja sen rinnalla olevaan Trattoria Pielinen –ravintolaan läpi koko rakennuksen. Myös kylpylärakennus sulautuu aiempaa paremmin osaksi karjalaiskylää julkisivun paanupäällysteisten seinien ansiosta.

Lyhyt loma katkaisee arjen

Tänä päivänä matkailu- ja muita vapaa-ajanpalveluita tarjoavat yritykset taistelevat asiakkaiden rajallisesta ajasta. Asiakkaat haluavat lyhyitä lomia, esim. päivän, viikonlopun tai muutaman lomapäivän mittaisia taukoja arkeen. ”Siksi tavoittelemme pääkohderyhmänä n. 300 kilometrin säteellä asuvia aktiivisia ihmisiä, joita kiinnostaa aito, uniikki matkailukokonaisuus,” kertoo hotellinjohtaja Pasi Tolonen. ”Toivomme, että asiakkaamme lähtevät täältä energisenä ja virkeänä arjen haasteisiin,” jatkaa Pasi Tolonen.

Jaa:

[ Kommentoi ]